jueves, 22 de mayo de 2008

Pàrquing

Aparcaments

És fa difícil de predir com acabarà l’assumpte dels aparcaments col·lectius a Ciutadella. En un principi es nota a faltar una planificació urbanística. Sembla que el PGOU hauria de tenir en compte aquests equipaments per estacionar vehicles, emperò, la incertesa i la normativa caminen senders paral·lels o bisectrius, segons les circumstàncies. Així com estan les coses: els criteris no són gaire clars i les alternatives estan obertes a qualsevol cop de timó polític que es pugui donar. Mai se sap...
El que sí és un fet és que hi ha algunes places (cruïlles de carrers) o patis d’illa que, per la seva ubicació i superfície (l’urbanisme consentit o consumat), podrien ubicar un aparcament soterrat: plaça Menorca, plaça Empordà, plaça la Pau, plaça Dalt es Penyals, plaça des Pins, plaça del Príncep, etc... També s’ha de tenir en compte que no només hi ha la possibilitat d’ubicar els aparcaments en planta soterrani, també, es podrien construir edificis de planta baixa, planta primera i segona que es podrien destinar a places d’aparcament.
Per allò que diuen o deixen de dir els periòdics, sabem que el Bisbat, a més a més, de gestionar les nostres ànimes del purgatori estaria interessat en la gestió d’un pàrquing soterrani a la zona de la plaça la Pau. Suposam que la definitiva conclusió dels pactes urbanístico-econòmics entre Ajuntament i Bisbat seran beneficiosos per ambdues parts. No estic gaire tranquil...Si ens fixam en els antecedents, quan la nostra administració local va de pactar és per deixar-hi de guanyar a favor de l’interès general.
Aquests darrers dies s’han replegat firmes i signatures en contra del pàrquing soterrani a la plaça des Pins. Jo, com no podia ser d’altra manera, m’he abstès de firmar, perquè, abans d’estar en contra d’una alternativa, s’ha d’estudiar i meritar les altres alternatives possibles, i també, s’han de tenir en compte les propostes positives que genera o les negatives que evitaria (no serà la paràbola d’un escot que em faci corregir). Si volem una plaça des Born sense vehicles i que sigui peatonal, idò, s’haurà de sacrificar la plaça des Pins en aparcament soterrani, ara com ara, no hi veig altra opció. Una altra oportunitat és seguir com ara, tampoc no hi perdem res. Les restants places que podrien ubicar soterranis destinats a aparcaments, ensems, tindrien una superfície suficient per admetre un números de places prou engrescador per ser econòmicament factible?. La gestió d’un aparcament inferior a 200 places seria rendible i encaixaria un projecte de viabilitat econòmico-financer?... No ho sé. Abans de tot, cal recaptar informació prou admesa, i llavors, decidir-se políticament.

No hay comentarios: